planety





"jeszcze mi się przypomniało, proszę pani! jak zobaczyłam księżyc to przypomniałam sobie co chciałam powiedzieć. czy to jest tak, że świeci sam z siebie czy inaczej? aaa, no właśnie! słońce! my słońca teraz nie widzimy, ale ciągle jest. ciągle jest. to ziemia nam się kręci. nieboskłon. no dobrze, dobranoc i przepraszam. i dziękuję! a wie pani, ja jeszcze więcej mogłabym wymienić, tych planet. mars, czerwona planeta. jowisz to jak mnie promieniuje, tak mi brzmi ta jego nazwa. saturn, uran, neptun, pluton a ponoć więcej ich tam jest, więcej nazw trzeba by było, słów więcej. coś tam jeszcze wiem, coś pamiętam, jeszcze nie taki ze mnie motłoch. 80 lat, mówi pani, że ładny wiek, ale gdzie on tam ładny. jak się człowiek starzeje to nie jest tak, że po prostu lat więcej, że czasu mniej i mniej zapamiętanego a więcej przepuszczonego przez palce. to nie jest tylko tak. człowiek się staje innym człowiekiem. INNYM CZŁOWIEKIEM, na starość. no dobrze, to ja już nie przeszkadzam. dobranoc. i przepraszam, przepraszam bardzo. i dziękuję."





boję się szaleństwa.


Comments